Speciale pagina's
Onderstaand
treft u de leveringsvoorwaarden van de
Bloemeninhetgooi.nl,uitvaartbloemistalmere.nl en Bloemenhuis-Molenhof.nl , bij
bestellen van bloemwerk kan de bloemist altijd afwijken van het betreffende
plaatje door dat de desbetreffende bloem niet of geheel niet verkrijgbaar is
,dit alles altijd in overleg met de klant!
Algemene
voorwaarden:
Algemene
informatie:
Naam
ondernemer: Bloemeninhetgooi
Vestigings-
& bezoekadres:
Kruidenweg
3
1312SR
Almere
Telefoonnummer:
036-5304638
Bereikbaarheid:
Maandag
t/m Vrijdag 10:00 uur tot 18:00 uur
Zaterdag
& Zondag van 9:00 uur tot 17:00 uur
E-mailadres: info@bloemeninhetgooi.nl
KvK-nummer: 53136667
Btw-identificatienummer:
NL146597606B01
Verkoop
en leveringsvoorwaarden.
Artikel
1 Definitie
In deze
voorwaarden wordt verstaan onder:
- De
bloemist:
Bloemeninhetgooi.nl
handelend op deze website en waarvan de contact gegevens op deze website staan.
-
Afnemer:
Een
consument of bedrijf dat gebruik maakt van aanbiedingen en/of diensten van De
bloemist en op deze manier een overeenkomst aangaat met De bloemist.
-
Begunstigde:
De
persoon of het bedrijf dat van de afnemer een boeket of ander artikel ontvangt
die dat via De bloemist heeft besteld.
Artikel
2 Toepasselijkheid
Deze
voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en/of op alle
overeenkomsten door De bloemist aangegaan met derden. Tenzij schriftelijk anders
overeengekomen, worden de bepalingen van de Verkoop/ en Leveringsvoorwaarden
geacht door de betrokken partijen te zijn geaccepteerd. Bij het bestellen bij
De bloemist en het uitvoeren van de betaling, accepteert de afnemer de algemene
voorwaarden en ontstaat een bindende koopovereenkomst. Afwijkende bepalingen
dienen uitdrukkelijk schriftelijk te worden overeengekomen en zullen na
ondertekening van beide partijen als aanvulling op de Algemene Voorwaarden
worden geaccepteerd.
Artikel
3 Aanbiedingen / Overeenkomsten
Alle
door of namens De bloemist in dag- of weekbladen, het Internet, brieven gedane
aanbiedingen ter zake van prijzen, offertes, leveringstermijnen e.d. zijn
geheel vrijblijvend en voor De bloemist op geen enkele wijze bindend, tenzij
uitdrukkelijk anders vermeld.
Artikel
4 Overmacht
Wanneer
door overmacht niet kan worden geleverd conform de overeenkomst, moet De
bloemist dit de koper zo snel mogelijk per telefoon met schriftelijke
bevestiging berichten, zulks zonder tot betaling van enigerlei schadevergoeding
gehouden te zijn. De bloemist kan in geval van overmacht - na overleg met de
afnemer - de overeenkomst opzeggen dan wel de levering opschorten, tot aan het
tijdstip waarop de overmacht situatie ophoudt te bestaan. Als overmacht worden
beschouwd de hierna genoemde soortgelijke omstandigheden: te late of
kwalitatief onacceptabele levering van één of meer toeleveringsbedrijven
belemmerende maatregelen van overheidswege geheel of gedeeltelijke staking of
storing in het in- en externe vervoersapparaat rellen en andere ongeregeldheden
die de tijdige uitvoering van de overeenkomst verhinderen geheel of
gedeeltelijke stagnatie in het productie apparaat van -of werkstakingen of
uitsluiting in - het De bloemist of in dat waarvan goederen of grondstoffen
c.q. producten worden betrokken storingen op internet computers en -servers
en/of telefoonverbindingen die bestellingen via het internet stagneren, en/of
extreme weersomstandigheden.
Artikel
5 Levering
1. De
levering wordt steeds geacht te geschieden op het bedrijf van De bloemist of
via een lokale bloemist, tenzij anders is bepaald. Het vervoer naar het adres
van de begunstigde geschiedt voor rekening en risico van de afnemer.
2. Het
middel van vervoer en de wijze van uitvoering van de bestelling wordt naar
beste weten gekozen. De bloemist zal voor de gemaakte keuze niet aansprakelijk
zijn, tenzij de afnemer zou aantonen dat aan De bloemist opzet of grove schuld
te verwijten valt.
3.
Overeengekomen leveringstijden zullen door De bloemist zoveel mogelijk in acht
worden genomen, doch overschrijding daarvan maakt De bloemist niet
aansprakelijk en geeft niet het recht de overeenkomst te annuleren.
4.
Wanneer de levering één werkdag later wordt bezorgd dan overeengekomen, kan De
bloemist besluiten de verzendkosten aan de afnemer te crediteren. Dit zal per
situatie beoordeeld worden. Vertraging in de levering van één werkdag geeft de
afnemer niet het recht de opdracht te annuleren.
5. De
bloemist behoudt zich het recht voor bestellingen niet uit te voeren indien de
afnemer nog openstaande rekeningen heeft die niet binnen de overeengekomen
betalingstermijn zijn betaald. De bloemist is niet aansprakelijk voor eventuele
schade bij de afnemer ten gevolge van het niet leveren.
6.
Wanneer blijkt dat uw bestelling retour komt omdat de begunstigde bijvoorbeeld
uit het ziekenhuis is ontslagen of op vakantie blijkt te zijn of wellicht
verhuisd is, geeft dit geen recht op nieuwe levering op een ander adres, of om
uw bestelling te annuleren. De bloemist is niet verantwoordelijk voor eventueel
onjuist opgegeven adresgegevens door de afnemer. Uw bestelling wordt uitgevoerd
conform uw verzoek, u dient uzelf ervan te verzekeren of de persoon niet op
vakantie is of dat het adres nog wel klopt.
7.
Afnemer gaat ermee akkoord dat indien de begunstigde niet thuis is, dan wel
niet open doet het product bij een van de buren zal worden afgegeven indien
mogelijk.
8.
Vertraging van 1 of meer dagen in de aflevering doordat de begunstigde niet
thuis is en hierdoor het product niet (tijdig) afgeleverd kan worden geven de
afnemer niet het recht de opdracht te annuleren of het recht op een nieuwe
product en/of bezorging.
9.
Indien de begunstigde niet thuis is kan de koerier of bloemist een schriftelijk
verzoek achterlaten in de brievenbus om contact op te nemen voor een nieuwe
bezorgafspraak. Indien de begunstigde niet op het schriftelijke verzoek van de
bloemist of koerier reageert kan de bloemist of koerier beslissen het product
na enkele dagen te vernietigen (indien het een versproduct is) of retour te
sturen. Dit geeft de begunstigde en/of de afnemer niet het recht op een nieuwe
levering of het annuleren van de bestelling.
10. Het
product kan afwijken van de foto die op de website te zien is i.v.m.
beschikbaarheid van bloemen. Dit geeft de afnemer niet het recht de bestelling
te annuleren.
Artikel
6 Betaling
1. U
kunt op de volgende manieren uw bestelling afrekenen op onze site:
-
Online via ideal van Multisafepay
2.
Ingeval van niet, dan wel niet tijdige betaling van betaling, komen voor
rekening van de afnemer alle kosten, zowel buiten gerechtelijke als de
gerechtelijke kosten die De bloemist in verband met de inning van de vordering
maakt waarin tevens begrepen extra administratiekosten en incassokosten.
Artikel
7 Eigendom
1. Alle
geleverde producten blijven eigendom van De bloemist totdat deze volledig zijn
betaald.
Artikel
8 Klachten
1. De
te leveren producten dienen te voldoen aan de normaal geldende kwaliteitsnormen
voor de betreffende bloemkwekerij producten en andere producten.
2.
Klachten betreffende zichtbare gebreken aan geleverde producten dienen direct
na constatering of in elk geval binnen 24 uur na ontvangst per telefoon of
e-mail te worden gemeld aan De bloemist.
3.
Klachten met betrekking tot de kwaliteit dienen binnen 5 dagen na levering aan
De bloemist gemeld te worden.
4.
Klachten met betrekking tot de bezorging van de producten dienen binnen 48 na
de oorspronkelijke bezorg datum gemeld te worden.
5.
Gebreken bij een deel van het geleverde, geven de afnemer niet het recht tot
afkeuring van de gehele geleverde partij.